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Zeitungs-Verlag : 10.08.1929
- Erscheinungsdatum
- 1929-08-10
- Sprache
- Deutsch
- Vorlage
- SLUB Dresden
- Digitalisat
- SLUB Dresden
- Lizenz-/Rechtehinweis
- Urheberrechtsschutz 1.0
- Nutzungshinweis
- Vergriffene Werke 1.0
- Rechteinformation Vergriffene Werke
- Wahrnehmung der Rechte durch die VG WORT (§ 51 VGG)
- URN
- urn:nbn:de:bsz:14-db-id1688499814-192908107
- PURL
- http://digital.slub-dresden.de/id1688499814-19290810
- OAI-Identifier
- oai:de:slub-dresden:db:id-1688499814-19290810
- Sammlungen
- Gebrauchsgraphik
- Vergriffene Werke
- Strukturtyp
- Ausgabe
- Parlamentsperiode
- -
- Wahlperiode
- -
- Titel
- Why the Berlin Convention is important
- Autor
- Younggreen, C. C.
- Digitalisat
- SLUB Dresden
- Strukturtyp
- Artikel
- Parlamentsperiode
- -
- Wahlperiode
- -
- Titel
- What America expects of the Berlin Convention
- Autor
- Brown, James Wright
- Digitalisat
- SLUB Dresden
- Strukturtyp
- Artikel
- Parlamentsperiode
- -
- Wahlperiode
- -
Inhaltsverzeichnis
- ZeitungZeitungs-Verlag
- Jahr1929
- Monat1929-08
- Tag1929-08-10
- AusgabeAusgabe -
- DeckelDeckel -
- InhaltsverzeichnisInhaltsverzeichnis -
- ArtikelWeltmacht Reklame 1
- ArtikelWerbung um Dinge und Menschen 3
- ArtikelWarum der Berliner Kongreß wichtig ist 4
- ArtikelWas Amerika von dem Berliner Kongreß erwartet 4
- ArtikelGeleitworte 5
- ArtikelDie Bedeutung des Welt-Reklame-Kongresses für Deutschland 8
- ArtikelBahnbrecher auf dem Wege zum Wohlstand 9
- ArtikelWeltreiseverkehr 9
- ArtikelDie deutsche Reichspost 10
- ArtikelWelche ideellen Pflichten legt der Anzeigenteil dem deutschen ... 11
- ArtikelDie Internationale Reklame 14
- ArtikelAdvertising. The World Power 15
- ArtikelThe Wooing of Men and Things 17
- ArtikelWhy the Berlin Convention is important 18
- ArtikelWhat America expects of the Berlin Convention 18
- ArtikelLeading words 19
- AbbildungVictoria-Offset Rockstroh-Werke Heidenau -
- ArtikelWhat the International Advertising Convention means for Germany 22
- ArtikelAdvance Agents of Prosperity 23
- ArtikelWorld Travel 23
- ArtikelThe German postal Service 24
- ArtikelIdeals and Duties of the Advertiser 25
- ArtikelLa Pubicité-Puissance Mondiale 28
- ArtikelLa Publicité, les Hommes et les Choses 30
- ArtikelPourqui le Congrès de Berlin est-il important? 31
- ArtikelCe que l'Amerique attend du Congrès de Berlin 31
- ArtikelParoles de salut 32
- ArtikelL'Importance pour l'Allemagne du Congrès International de la ... 35
- ArtikelLe Pionnier du Bien-être Materiel 36
- ArtikelLe Tourisme 36
- ArtikelLa Poste d'Empire 37
- ArtikelLe Devoir Moral des Éditeurs Alemands en Matière de Publicité 38
- ArtikelDer Welt-Reklameverband in Berlin Weltwirkungen der Reklame 41
- ArtikelDas "Jahr der Reklame" 41
- ArtikelWer steht dahinter? 42
- ArtikelDie Entwicklung des Welt-Reklame-Verbandes 43
- ArtikelStadtverwaltung und Reklame 44
- ArtikelReklame und Polizei 45
- ArtikelDie Bedeutung des Reklame-Kongresses für die internationale ... 45
- ArtikelReclamare 46
- ArtikelReklame und Wirtschaft. Grundsätzliche Erwägungen 47
- ArtikelBetrachtungen zum Welt-Reklamekongreß 49
- ArtikelDie Reklame im Dienst der Produktion 50
- ArtikelDie Reklameformen im Einzelhandel 51
- ArtikelDie besondere Bedeutung der Zeitungsanzeige. Zeitung - ... 53
- ArtikelDie Überlegenheit der Zeitungsanzeige als Werbemittel 53
- ArtikelAnmerkungen zur Vormachtstellung der Zeitungsanzeige 57
- ArtikelGemeinschaftsarbeit der amerikanischen Zeitungsverleger im ... 58
- ArtikelVorbildliche Eigenreklame. Die norwegische Zeitungswelt als ... 59
- ArtikelRationalisierung, Absatzwirtschaft und Werbung 61
- ArtikelLücken in dem Netz der Insertion 63
- ArtikelWandlungen der kleinen Anzeige 66
- ArtikelWas leisten die Annoncen-Expeditionen zur Pflege der Reklame in ... 69
- ArtikelDer Journalist und die Reklame 70
- ArtikelPsychologie und Technik der Reklame. Theorie und Praxis in der ... 71
- ArtikelPsychologisch richtige Reklame 73
- ArtikelDie Außenreklame 75
- ArtikelTechnik der Ankündigung 78
- ArtikelZur Geschichte und Wissenschaft der Werbung. ... 80
- ArtikelDie werbewissenschaftliche Forschung in Deutschland 81
- ArtikelReklame-Unterricht 83
- ArtikelDie Bedeutung des Zeitungsinserates für die historische Forschung 86
- ArtikelAus der Entwicklung der Zeitungsanzeige 88
- ArtikelDas Anzeigenwesen im Spiegel der Literatur 92
- ArtikelDie deutschen Zeitungsverlage auf der Reklameschau 1929 Berlin 96
- AbbildungInternationale Hygiene Ausstellung Dresden 1930 -
- DeckelDeckel -
- AusgabeAusgabe -
- Tag1929-08-10
- Monat1929-08
- Jahr1929
- Titel
- Zeitungs-Verlag : 10.08.1929
- Autor
- Links
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Why the Berlin Convention is important By C. C. Younggreen, President of the International Advertising Association. • Several contributing conditions give to this convention of the International Advertising Association in Berlin Aug. 12—15 an importance and a significance which probably would not have been aroused in any other year. This is a convention of and for business and inter national trade, although held by and in the name of advertising. It is being held in and by a country whose activites in world commerce have always been of great interest to America. There has recently been concluded a politico-financial agreement, in which international trade and our own profession of advertising are highly vital factors. Our government, as well as advertising men, will find these new conditions of supreme importance and we have given serious thought to them. We American delegates are going to Berlin with the avowed intention of estab- lishing contacts between the business people of the coun- tries represented there to a degree of friendliness and of mutual benefit never before attempted either on such a scale or- in such detail. We go not only to give our experience, but to learn fromGermany and others what they may teach us. We go to promulgate the gospel of world prosperity through eco- nomic peace. We go to lay broader plans for increasing the welfare of all peoples. The agenda of our association this year carry a promise of a development in business, of ethics, of processes, of technical progress and of true universal betterment which will mark the beginning of a great era. We who belong to organized advertising are pledged to so develop ourselves that we may become more valuable members of society and to so develop our pro fession that it will become an outstanding force in bet- tering the condition of our people. What America Expects of the Berlin Convention By James Wright Brown, Chairman of the Advertising Club of New York. The Advertising Club of New York will have an in- fluential part in the forthcoming twenty-fifth anniversary convention of the International Advertising Association in Berlin, Germany, in August. Past president Gilbert T. Hodges, chairman of the Executive Committee of the New York Sun, will have charge of the official program presenting many novel and attractive as well as serviceable features. Former president Harry H. Charles, head of the influential Charles Advertising Agency of New York, is the General Chairman. The Advertising Club of New York will send a repre- sentative delegation prepared to give as well as to receive — to give Information with respect to merchandising and marketing conditions in North America — to give intimate knowledge regarding new techniques in advertising, volume, production and placement — to give the right hand of fellowship to their German colleagues, who are making such ambitious plans for the comfort and conven- ience as well as the edification and enlightenment of the hundreds of advertising men and women who will attend the meetings in Berlin and afterwards tour Germany. Intercourse and education are the keystones of the arch of better international understanding. The leaders of the profession of advertising in America expect to visit the outstanding successful enterprises in the fields of finance, commerce, industry, publication and advertising as well as to advance their culture by visiting the ancient monuments and civic enterprises. Of course, they will visit France and Switzerland and England enroute to or from the convention, but their chief aim, as I have been able to sense it, will be to have fellowship with their German colleagues and to learn more about marketing conditions in Germany. I am deeply appreciative of the graciousness of the officials of the United Press Associations in transmitting this message to the Zeitungs Verlag and desire to take advantage of this opportunity to wish our colleagues of the German Publishers Association the best of health, success and happiness.
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