AMERIKA iiA Hand-Made Taperfrom Fabriano, Italy ETRU RI A Th KT Rt*c»ja I J A?feR it so much used for fine books and private editiont, impli« its effedivenes* for the announce- ments and hookiets ofthe btitinc« to wbich printed matter of distindion i» an urgent neccsslty bccause it must influencc pcople of tatte. In additton to lettcr-pres* (printed either dry or wet) it may be used for photogravurc, gelatine and stcel plate printing r Sjzk UoiKsabout 3' w joetheet retin. Code Word: %s» farritdin Sioci by JAPAN PAPER COMPANY Importers of High Qrade 'Papers Naw York • Philadbsj’hia Boston TUSCANY A HAND MADE PAPER FROM FABRIANO. ITALY THIS PAPER IS MADE FROM PURE RAG STOCK AND IS THE PRODUCT OF ONE OF THE OLDEST MILLS IN EUROPE STILL PRODUCING A HAND MADE SHEET. ~ ITS ADAP- TABILITY FOR BOOK WORK AND ADVERTISING ANNOUNCEMENTS OF QUALITY IS SELF EVIDENT. CODE WORD DIGRADOLLO IN SIZE VßixWi. PULKS ABOUT 4 INCHES TO REAM OF 500 SHEETS CARRIED IN STOCK BT IAPAN PAPER COMPANY IMPORTERS OF HIGH GRADE PAPERS PHILADELPHIA NEW YORK ~ BOSTON Entwurf von / Designed by BENJAMIN SHERBO 1 * f Entwurf von / Designed by CARL W. DUNBAR, CLEVELAND CHARLES STELZLE Vorsitzender der Abteilung für Kirchenreklame der Internationalen ReklamesVereinigung President Church Advertising Department, International Advertising Association AMERIKANISCHE KIRCHENsREKLAME ADVERTISING Die Heilige Schrift enthält kein Gebot, das dem Ungläubigen befiehlt,in die Kirche zu gehen. Jedes Gebot der Bibel wendet sich an Menschen, die bereits der Kirche angehören. Ebensowenig kennt der demokratische Staat ein Gesetz, das seinen Bürger hierzu zwingt. Daraus ergibt sich, daß die Kirche als Werbender auftreten muß, daß sie sich einer Reklame bedienen muß, die ihre Bestrebungen so anziehend und überzeugend wie möglich dar* stellt, um auf alle die einzuwirken, denen es an sich ja frei steht, »ob sie kaufen wollen oder nicht«. Außerdem: eine zwingendeNotwendigkeit, daß sich die Menschen zur Erfüllung ihrer religiösen Bedürfnisse einer der bestehenden Kirchen be* THE CHURCH ThERE is no command in scripture for the unconverted man to go to church. Every such command in the Bible refers to people who are already in the Church. Neither is there any law in a democracy which compels him to do so. It must be quite evident, therefore, that the Church is placed in the position of a solicitor — an advertiser who must so attractively and so convincingly present his claims that they will appeal to those who have a perfect right to buy or not to buy. Furthermore, there is no reason why men must select any existing Church in order to give ex* pression to their religious aspirations. They have the right to start a Church of their own or they 54